Friday 8 January 2010

...aku mahu diam...




aku mahu diam,
sebelum kau bersuara

aku mahu diam,
ketika kau bersuara

aku mahu diam,
setelah kau bersuara

aku mahu diam,
tak bermakna aku takut

aku mahu diam,
tak bermakna aku bersalah

aku mahu diam,
tak bermakna aku mengalah

aku mahu diam,
kerna aku mahu kuat

aku mahu diam,
kerna aku mengumpul berani

aku mahu diam,
kerna aku masih mencari diri

dan
kau yang tak mengerti,
sila ke tepi...

dan
kau yang tak tahu,
biarkan aku dengan duniaku...

dan
kau yang tak mahu faham,
tolonglah diam!

*
*
*

notakaki 1 : ...pabila sendu dan senyum bersatu, aku menjadi aku...

10 comments:

misoshiru said...

salam cik adik cun..

aku mahu diam...menarik...emmmm

lama tak jumpe deh..
bila la boleh jumpa lagi ek...

PEKAN GUEST HOUSE said...

salam..moga-moga si dia akan faham dan mahu diam..moga trus istiqomah dalam arena dakwah ini..salam maju jaya,takbir!

Tg Abd Ghafar B Tg Ahmad said...

salam.
tiap entry menyelami diri..terus berkarya dan menyulam rasa

Cg Tg

Teratai Biru said...

to misoshiru

~wassalam kakak cun...

~alhamdulillah... maseh...

~souneee.... jika kita tetap di jalan ini, pasti bertemu lagi. jika tidak di dunia, insyaAllah di hujung sana...

:)

Teratai Biru said...

to nahwal imtiyaz

~wassalam.

~insyaAllah... terima kasih.

Teratai Biru said...

to Cg Tg

~wassalam...

~alhamdulillah...ilham dari Dia... terima kasih.

~insyaAllah... doakan ya..

Jejak Hamba said...

assalamualaikum...
wah... sungguh berseni... =)

Teratai Biru said...

to fakhrul islami

~wa'alaikumussalam...
alhamdulillah... ilham dari Dia... terima kasih... :)

muhammad syafiq said...

salam ziarah,

syurga itu juga mahal harganya :)

Teratai Biru said...

to muhammad syafiq

terima kasih atas ziarah...

ye. benar...