Wednesday 15 June 2011

Walau saya terguris

Dan diam itu selalunya adalah yang terbaik.

Saya manusia, awak manusia, kita semuanya manusia.

Walau saya adakalanya terguris dengan kata-kata mahupun tingkah laku awak, saya tetap memaafkan awak.

Saya amat bermujahadah untuk memaafkan semua kesalahan orang yang pernah hadir dalam hidup saya.

Selalu juga saya terasa amat berat untuk memaafkan orang.

Tapi, dengan awak...

Saya akan selajunya maafkan awak.

Saya akan selajunya abaikan kata-kata awak yang mungkin awak tak sedar telah mengguris hati saya.

Awak tahu kenapa?

Jawapannya hanya satu.

Kerana awak adalah seorang akhwat, harta saya.


.
.
.

Tren dakwah ini tak ada masa pun nak peduli dengan masalah perasaan kita yang tak pernah nak reda.


Al-'adiyat itu takkan terengah-engah andai sibuk nak layan emosi sendiri.

4 comments:

kruN. said...

k.gja ade terguris dgn saya kee?? T___________T mintak maaf kalau ade terguris hati k.gja sobs sobss.... maafkan sayaaaaa T________T

semut merah said...

gja-chan
gambare!
rindu celoteh kamu lah :)

Syafa Mohamed said...

saya belajar sesuatu....akhwat itu suatu harta:)

Teratai Biru said...

krun:

-saya terguris, tapi bukan dgn kamu. awak budak baek. (=


semut :

-gambarou. i rindu u lebey arrr... jom dating weekend nih. u belanje i oke?


syafa :

-yes dear. harta bg seseorang akhwat ialah akhwat2 yg lain. sweet kan? kapan ya bisa kita ketemu? eceh.