Friday, 1 October 2010

tiada tajuk

Iya.
Entri ini tiada tajuk.
Bukan.
Bukan malas nak fikir, cuma malas mahu letak.

Tadi aku sakit kepala.
Eh, sebetulnya semalam.
Sejak semalam.
Iya.
Sakit kepala.
Bukan perkara asing.
Kerap benar sakit kepala menziarahi aku.


Petang.
Housemate suruh makan pain killer.
Tapi aku dengan konfiden cakap tak mahu.
Bukan.
Bukan ego.
Sombong pun bukan.
Cumanya mahu latih diri agar kuat.
Jangan terlalu bergantung pada ubat.
Bajet macam gagah.

Sakit.
Kepala aku sakit.
Aku cuba berzikir.
Mahu mujahadah jiwa.
Bina keyakinan pada Dia.
Sakit itu kifarah dosa.
Tak perlu merungut segala.

Sakit.
Tiba-tiba aku tulis di status ym- Allahu Allahu... Sakit.
Entah.
Aku sebenarnya tak suka pun bila baca sebarang status-status ym yang berbaur seperti itu.
Status fesbuk aku tak kisah.
Sebab, aku bukannya ada fesbuk pun.
Haha.
Okeh, tak kelakar.
Fesbuk.
Belum ada.
Mungkin esok lusa akan ada.
Aku pun tak tahu.
Rasa seolah-olah orang itu mahu cerita pada semua.
Kisah pengharapan pada Yang Maha Kuasa.
Entahlah.
Seolah-olah tak ikhlas gitu.
Tapi ikhlas atau tidak, manusia tak tahu.
Ikut suka hati dialah mahu tulis apa jadi status ym.
Kenapalah aku kisah sangat dengan status ym orang?
Adoyyaaiii...

Tak lama.
Aku pun padam balik status ym aku tadi.
Macam sengal pun ada.
Entah-entah esok-esok aku buat lagi status yang lebih kurang sama.
Waktu itu, sila abaikan aku tegur-tegurlah aku.
Mana tahu aku perlukan teman buat bersembang seketika.
Walaupun sekadar di alam maya.

Malam.
Aku dah tak tahan.
Sakit.
Tapi takde lah setiap saat.
Cumanya sekejap-sekejap rasa macam ada yang menyucuk-nyucuk kepala.
Macam nak kerat bahagian kepala yang sakit.
Lepas itu, buang jauh-jauh.
Biar padan muka.
Siapa suruh sakit sangat.
Tapi aku tahu itu mustahil.
Akhirnya.
Nasihat housemate ditimbang tara.
Aku ambil juga pain killer.
Lebih spesifik, ponstan.
Alhamdulillah, sakitnya makin surut.
Allahu Allahu...
Terima kasih.
Segala puji hanya bagiMu.
Tak sakit dah.
Selalu Kau buat aku terharu.


Inilah ponstan.
[sumber foto]

Peringatan.
Ini bukan entri meminta simpati.
Aku tak mahu simpati manusia.
Nanti aku rasa diri teramat lemah.

Simpati Dia, aku mahu.
Seolah aku dihembus nafas kekuatan.
Sebab aku tahu.
Aku memang lemah.
Lagi hina.


-monolog aku-
-terataibiru-

7 comments:

cik n0_miey said...

uish!!awat???
hang daijoubu kaa??
if u miss me,,just call my name
and i will be at raudhah..
peace^_^

...teratai biru... said...

cik nomiey :

-wuwuwuwu... takdak apa aih..i daijoubu je.. makasih tanya.i miss u n ur cremepuff... bwklah dtg raudhah ye... hehe

SZ said...

pergh.. nomi caring..
nk jugop creampuff!

cik n0_miey said...

ceh saba..klu nok gk..meh singgah cni..trus i kasi kt u..
oraittt!!

...teratai biru... said...

sz :

-cik nomiey mmg caring. tak tipu okeh.


cik nomiey :

-saya mahu cremepuff.

hikaRi said...

salam gja..

take care there dear! jaga kesihatan kamu...
kerna sunnatullah itu pasti akan berlaku.. :)
sakit mkn ubt k!

...teratai biru... said...

hikari :

wassalam. haip2, okai. insyaAllah.

jzkk~~~