Wednesday 19 October 2011

Ke hadapan pengunjung dari Mesir

Salam wbt...

Ke hadapan pengunjung dari Mesir...
Moga dalam lindungan Allah hendaknya...

Kebelakangan ini, 
kerap benar bendera Mesir itu berkibar di ruangan feedjit saya tu. 

Teringin nak tahu, siapa kamu ?

Kamu tahu, saya amaaaaaat kepingin mahu menerjah ke bumi kinanah itu, 
 jadi, 
bendera Mesir yang berkibar di ruangan feedjit itu memang benar-benar menarik perhatian saya.

Ooooohhh~~~

Kamu tahu, awal tahun 2011 yang lalu, saya sudah pun punya rencana untuk ke sana.
Siap beli tiket segala.

Angan-angan memandang langit dari puncak Gunung Sinai usah dicerita.
Sampai termimpi-mimpi saya dibuatnya.

Mahu sekali saya menapaki bumi Si Musa dan Si Yusuf itu.

Teringin juga menyentuh air dari Laut Mediterranean.
Air yang juga menghantar ombak ke pantai di Palestin sana.
Ianya Gaza.

Tapi rencana Dia mengatasi segala.
Mesir berrevolusi menghantar impak dunia.

Segala rencana saya hanya tinggal rencana.
Saya terpaksa dalam rela.
Membatal hasrat untuk ke sana.
Pembatalan tiket terjadi akhirnya 

Tiada lagi rezeki untuk ke sana.
Mungkin di lain masa.
Dengan izin Dia, pastinya.


Kepada kamu  si pengunjung dari Mesir,
siapa kamu?

Tapi kalau tak mahu memunculkan diri, 
pun tak mengapalah... 

Nak wat guane kan...


Kepada pengunjung dari Mesir,
Kepada pengunjung yang bukan dari Mesir ,
iya kamu.
Doakanlah saya dapat menjejak kaki ke bumi itu, 
walau sedetik cuma.



#iniserius


.
.
.

Wahwah. Tetiba jadi warkah berlagu pilu. Kihkih~

Ataukah... feedjit saya tu tak berapa betul? 
Ataukah... feedjit saya itu pening-pening?

No comments: