Friday 28 October 2011

Sepuluh Minit

Bismillahi arrahman arrahim

0018

Ini cubaan saya untuk menulis secara spontan.

Dalam masa sepuluh minit, sebanyak mana, sekualiti mana yang bakal terhasil.

0019

Hidup ini luas sangat. Tapi manusia suka benar menyempitkannya, mengikut perspektif dunia. Ianya fana.

0020

Andai nanti tiada syurga mahupun neraka, apakah usaha dakwah dan tarbiyyah ini, masih tetap diteruskan, semata-mata demi CINTA kita kepada Dia?

0021

Sulit benar kehidupan ini. Sulit lagi penghadaman terhadap nilai sketsa-sketsa di pentas dunia.

0022

Oh... mata saya asyik-asyik duk mengerling kepada jam di desktop. Macam huru-hara nak menulihnya. Haih~

0023

Mana taknya, tiap seminit, duk jeling kat jam tu. Masa bergerak pantas. Makin terasa. Oh, ianya pergi jauh meninggalkan kita.

0024

Masa makin bergerak. Ada kurang lebih 4 minit lagi untuk menggenapkan ke minit yang ke-sepuluh.

0025

Makin hampir kepada minit itu. Mungkinkah ini ayat terakhir saya di sini? Tulisan yang bakal mempersoalkan saya di akhirat Sana. Oh... setiap tulisan kita pasti akan dipertanggungjawabkan.

0026

Lagi dua minit. Tiada sebarang edit-mengedit pada isi. Cuma pada typo yang terwujud sahaja.
Andai ini yang terakhir, moga adalah hitungan yang penuh keuntungan.

0027

Lagi seminit. Saya sayang pembaca tulisan saya. Tak kira siapa kalian. Pembaca di mukabuku, laman kicau, laman belog.

0028

Ok bai.
Salam.
Moga Allah chenta sama kalian.
.
.
.

noted : Post di atas ini telah ditulis dalam masa sepuluh minit. Tolong percaya. Okeh tipu. Boleh lah kira plus minus sepuluh minit. Hoh~ Sengaja mahu test tulisan sendiri. Merapu-rapu. Aiseh. Masa kian berlalu. 


noted lagi : Sudah jam 0030. Oh, sudah hari jumaat. Selamat datang hari kegemaran saya. Saya akan bergembira dengan kehadiran hari jumaat. 


noted lagi lagi : Jangan lupa al-kahfi.


No comments: